Thursday, November 2

Kun Faya Kun

Hi everyone..its 5.34am (Friday)

its life is challenging?

Yes!

People and they have a different zone as well..dont ever comparing that with yours (even im trying to do that.) Just do your part, life and be good..Percaya setiap manusia tu ada takdir tersendiri, yang penting kita kena sabar!

Ingat!

1. Tiada takdir Allah jadikan itu tiada bersebab, bersyukur bila diuji. Positif selalu. InsyaAllah, semua baik-baik sahaja.

2. Be good! Jangan buat benda yang terlarang. Be a good muslimah and muslim, be a good daughter and wife if your married. Be a good worker. and sure be a GOOD HAMBANYA !

*satu benda yang wajib kita ingat, Allah tu ada mana-mana, setiap saat Dia tak pernah tinggalkan hambaNya, berdoalah sentiasa, tiada yang terlepas dari pengetahuanNya. Yang penting, percaya!

-Kun Faya Kun-




Dan tiadalah Tuhan yang menciptakan langit dan bumi itu berkuasa menciptakan yang serupa dengan itu? Benar, Dia berkuasa. Dan Dialah Maha Pencipta lagi Maha Mengetahui. Sesungguhnya keadaan-Nya apabila Dia menghendaki sesuatu hanyalah berkata kepadanya : "Jadilah! maka jadilah ia". Maha Suci Allah yang di tanganNya kekuasaan atas segala sesuatu dan kepada-Nyalah kamu dikembalikan."
Surah Yassin : 81-83

copy from : http://jalan-petunjukmu.blogspot.my/2013/04/kun-faya-kun.html





Love :Mira

No comments:

Post a Comment