NOR ASMIRA MUSA

like me =)

24/11/2017

My day on Satuday to Thursday

So here is some of pola kehidupan after my study world!!!
Tiada yang salah melainkan yang benar
"kehidupan masa belajar tu ada LIFE berbanding kerja"
hahhahahahahaahaha...

2015...
The end of year, maka berkonvo laa ramai-ramai student UMK...
 Alhamdulillah wa Syukurilah..
Allah mudahkan jalan hambaNya..

2016..
Rezeki awal kerja..so on Januari 2016 mulakan kerjaya..
Tip nak berjaya kat sini, please jangan memilih kerja..sebab nowdays
kerja yang memilih hang..huhuhu..
Kerja apa-apa pun. Set dalam minda nak cari rezeki halal. But first thing first,
kena ikhlas & jujur..Okaiiii!!

My first job is, as a "kerani kilang kayu"

Then, now is my currently tempat mencari rezeki. Alhamdulillah..Dah setahun dalam bidang ni..




semburan racun anai-anai

kerja mengikat bata

tengah siapkan ground beam

rumah TNB

rumah sampah


Pump House

roof beam rumah sampah
Me student in Agriculture, but then working on Architecture Field..hahhaha
Lari jauh dari bidang..But is okayy, belajar tanpa mengira usia..


xoxo:mira

20/11/2017

its 171117

Hello 21 November <3 <3

Hangout with favorite girl !!
Me love you...
(171117)


nymnymnym

me & nerererere

xoxo :mira

03/11/2017

Reclaime your heart 1

Allah & Persangkaan....

“Aku mengikuti sangkaan hamba-Ku terhadap-Ku.
Dan Aku ada bersamanya jika ia sentiasa ingat Aku.
Jika ia ingat Aku sendirian, maka Aku pun akan ingat ia sendirian.
Jika ia ingat Aku dalam sekumpulan orang, Aku akan ingat dia dalam kumpulan yang lebih baik dari itu (Malaikat).
Jika ia mendekat kepadaKu sejengkal, Aku akan mendekat kepadanya sehasta,
Jika ia mendekat kepadaku sehasta, Aku akan mendekat kepadanya satu depa.
Jika ia datang kepadaKu dengan berjalan, maka Aku akan mendatanginya berlari”

[HR. Bukhari no.7405]

Copy daripada Diari Hijrahku
https://telegram.me/DiariHijrahKu

02/11/2017

Kun Faya Kun

Hi everyone..its 5.34am (Friday)

its life is challenging?

Yes!

People and they have a different zone as well..dont ever comparing that with yours (even im trying to do that.) Just do your part, life and be good..Percaya setiap manusia tu ada takdir tersendiri, yang penting kita kena sabar!

Ingat!

1. Tiada takdir Allah jadikan itu tiada bersebab, bersyukur bila diuji. Positif selalu. InsyaAllah, semua baik-baik sahaja.

2. Be good! Jangan buat benda yang terlarang. Be a good muslimah and muslim, be a good daughter and wife if your married. Be a good worker. and sure be a GOOD HAMBANYA !

*satu benda yang wajib kita ingat, Allah tu ada mana-mana, setiap saat Dia tak pernah tinggalkan hambaNya, berdoalah sentiasa, tiada yang terlepas dari pengetahuanNya. Yang penting, percaya!

-Kun Faya Kun-




Dan tiadalah Tuhan yang menciptakan langit dan bumi itu berkuasa menciptakan yang serupa dengan itu? Benar, Dia berkuasa. Dan Dialah Maha Pencipta lagi Maha Mengetahui. Sesungguhnya keadaan-Nya apabila Dia menghendaki sesuatu hanyalah berkata kepadanya : "Jadilah! maka jadilah ia". Maha Suci Allah yang di tanganNya kekuasaan atas segala sesuatu dan kepada-Nyalah kamu dikembalikan."
Surah Yassin : 81-83

copy from : http://jalan-petunjukmu.blogspot.my/2013/04/kun-faya-kun.html





Love :Mira

01/11/2017

IM BACK ON BLOGGING

hello everyone..

Tiga tahun tak aktif blog..

Now..we meet again..

Love;Mira